FANDOM

Tony "Cookie" Gilder - jeden z bohaterów drugoplanowych. Opisywany jako "wielkolud o twarzy dziecka". Należał do bandy Orca, ale po wypadku stał się jednym z lojalnych ludzi Sama.

HistoriaEdytuj

Kiedy rozpoczął się ETAP, Cookie trzymał się z bandą Orca jako jeden z ważniejszych przybocznych. Gdy do miasta przyjechał Caine wraz z uczniami z Coates Academy, uczestniczył w naradzie w kościele, jako człowiek "Kapitana Orca". Jednak kiedy kroiła się bójka i Caine zrzucił krucyfiks, Cookie nie zdążył odskoczyć i poprzeczna belka krzyża zgniotła mu prawe ramię. Chłopak, wijąc się i płacząc z bólu, trafił pod opiekę Dahry Baidoo, wybranej na pielęgniarkę. Jednak dziewczyna nie była w stanie go uleczyć. Dopiero Lana Arwen Lazar, wykorzystując swoją uzdrowicielską moc, wyleczyła Cookiego, za co ten jest jej dozgonnie wdzięczny.

W "Fazie Drugiej :Głód", Cookie towarzyszył Lanie, gdy ta zabrała się z Albertem i Quinnem po złoto Jima Pustelnika. Poszedł z nią do opuszczonej górniczej osady oraz pomógł w przygotowaniu pułapki na Ciemność. Chciał towarzyszyć dziewczynie w sztolni, jako że nadal był jej wdzięczny za ratunek, ale ta zabroniła mu i wręczyła kopertę z listem do Sama. Gdy dziewczyna nie wróciła, ponieważ jej umysłem zawładnął Gaiaphage, Cookie wrócił do Perdido Beach i przekazał list z wyjaśnieniami.