FANDOM

Samuel "Sam" Temple bohater pierwszoplanowy. Urodził się 22 listopada o godzinie 22:20 i ma 15 lat. Jest dość przystojny. Ma kasztanowe włosy ze złocistymi pasmami, niebieskie oczy, oliwkową opaleniznę. Nieco wyższy, niż przeciętny chłopak w jego wieku, może trochę bardziej wysportowany, ale daleko mu do wyglądu zawodowego futbolisty. Syn Constance Temple i Taegena Smitha. Jest dwujajowym bratem bliźniakiem Caine'a. W ETAP-ie pełni rolę burmistrza Perdido Beach i zajmuje się najważniejszymi sprawami miasta. Jego hobby to surfowanie w towarzystwie najlepszego przyjaciela - Quinna.

HistoriaEdytuj

Sam urodził się w Szpitalu Regionalnym w Sierra Vista. Nigdy nie poznał ojca, który zniknął tuż po jego narodzinach. Matka nie lubiła o nim mówić, samotnie wychowywała syna.

W siódmej klasie pojechał z na wycieczkę szkolną. Kiedy jechali autostradą nr 1, kierowca autobusu dostał zawału serca. Sam ściągnął mężczyznę z siedzenia, doprowadził autobus na pobocze i bezpiecznie go zaparkował, po czym spokojnie zadzwonił pod 112 z komórki kierowcy. Od tego momentu zaczęli przezywać go "Samem Autobusem", a wielu widziało w nim bohatera. Jednak chłopakowi nie uderzyła woda sodowa do głowy i skromnie pozostawał na uboczu.

Osiem miesięcy przed początkiem ETAP-u, u Sama objawiły się jego moce. Gdy podczas kłótni jego matki i ojczyma - Toma, ujrzał nóż w dłoni mężczyzny, z jego rąk wystrzeliło światło, które trafiło napastnika w kończynę. Matka Sama ukrywała winę syna, tłumacząc iż mąż wpadł na piekarnik. Oparzenie było rozległe i lekarze musieli amputować rękę Toma, mniej więcej na wysokości przedramienia, oraz wstawić protezę. Ojczym zdał sobie sprawę, że tłumaczenie, iż pasierb strzelił do niego promieniem światła jest niedorzeczne i mogą uznać go za chorego psychicznie. Mężczyzna opuścił rodzinę, a pani Temple z synem przeprowadziła się do małego mieszkanka na obrzeżach Perdido Beach i przyjęła nisko płatną pracę pielęgniarki szkolnej w Coates Academy.

Dwa dni przed ETAP-em, nad miastem przeszła burza i przez jakiś czas w domu Sama zgasło światło. Chłopak obudził się z sennych koszmarów w absolutnych ciemnościach, rozświetlanych tylko słabym lśnieniem błyskawic. Cierpiący na lęk przed ciemnością, w przypływie paniki wyciągnął rękę i wytworzył w szafie małą kulę czystego światła, której nie mógł potem w żaden sposób zgasić (zrobił to dopiero w "Fazie Drugiej: Głód").

Kiedy rozpoczął się ETAP, Sam próbował razem z Quinnem i Genialną Astrid wyjaśnić przyczyny zniknięcia dorosłych. Gdy zauważył pożar jednego z budynków, wstąpiła w niego nagła pewność siebie. Z zimną krwią wydawał polecenia dzieciakom, a następnie wszedł do płonącego mieszkania, chcąc uratować stamtąd dziewczynkę. Po tym wydarzeniu, mieszkańcy Perdido Beach uznali Sama za ich przywódcę. Kilka dni później, gdy miasteczkiem zawładnęli uczniowie Coates Academy, dowiedział się o swoim oddanym do adopcji bracie bliźniaku - Caine'ie. Wściekł się na matkę, która nigdy mu o tym nie powiedziała.

Po bitwie w Święto Dziękczynienia, oficjalnie wybrano go na burmistrza, utracił jednak to stanowisko po zabiciu Gaiaphage. Został członiem rady, ta jednak nie pozwalała mu działać, nie ustalała żadnych praw, jej jedynym zajęciem były sprzeczki. Sam ukrywał przed radą wiele informacji, takich jak np. wymysły Orsay. Gdy zauważył Drake'a, przeraził się i uciekł z miasteczka, mimo iż był w nim potrzebny. Udał się wtedy do elektrowni - miejsca, w którym pierwszy raz złamał go Drake. Po ETAP-ie zamieszkał z Dianą i Astrid.

MocEdytuj

Sam potrafi wytwarzać z dłoni czyste, jasnozielone światło, o wysokiej temperaturze, zdolne topić nawet metal. Jego kule mogą też być nieszkodliwe i służyć jako bezpieczne źródło światła (Słoneczka Sam'ego). Sam odkrył swoją moc, kiedy w przypływie strachu o swoją matkę, poparzył ojczyma. Z początku nie panował nad tym darem, a światło pojawiało się w tylko przypływie emocji - najpierw strachu, potem również gniewu. Dzięki wsparciu Astrid oraz przez presję licznych niebezpieczeństw, w końcu zapanował nad swoją umiejętnością. W skali mierzenia mocy Diany, Sam ma cztery kreski, jest więc - razem z Cainem - najsilniejszym mutantem w ETAP-ie (nie licząc Pete'a i Gai).