FANDOM

Peter "Pete" Michael Ellison - zwany "Małym Petem", "Petey" lub obraźliwie "Pe-tynem" (połączenie słów Pete i kretyn). Jeden z bohaterów pierwszoplanowych, czteroletni, młodszy brat Astrid. Jest opisywany, jako śliczne dziecko o jasnych włosach i piegowatej buzi. Pete cierpi na poważny przypadek autyzmu, dlatego nie kontaktuje się ze światem. Zazwyczaj gra na swoim Game-Boy'u, rzadko zwraca uwagę na to, co się dzieje, a jeszcze rzadziej się odzywa. Czasami mały Pete wpada w szał - wtedy wrzeszczy, macha rękami i może być niebezpieczny.

HistoriaEdytuj

Małym Petem najczęściej zajmowała się jego matka, czasem pomagała jej sąsiadka. Jednak najbliższą chłopcu osobą była jego siostra - Astrid, która troskliwie opiekowała się nim i wykonywała ćwiczenia zalecane przez lekarza. Czasem mama zabierała synka do hotelu Clifftop, gdzie grywała na kortach tenisowych. Gdy nikt inny nie mógł się nim zająć, ojciec zabierał go ze sobą do pracy w elektrowni.

W dniu, w którym rozpoczął się ETAP, pan Ellison zabrał synka do pracy w PBNP. Nagle zawyły alarmy i zaczęły migać światła ostrzegawcze. Ojciec Pete'a skoczył do komputera, podobnie jak reszta inżynierów. Na monitorach pojawił się kod jeden-cztery, co oznaczało, że rdzeń zaczął się topić. Mały Pete zaczął wyć, ale nikt nie zwracał na niego uwagi. Wtedy, będący w stanie szału, Peter użył swojej mocy. Rdzeń przestał się topić, jednak równocześnie powstała bariera nad całą okolicą, a wszyscy powyżej 15. roku życia zniknęli. Mały Pete spowodował ETAP, po czym usiadł spokojnie na miejscu i ponownie zajął się swoją grą. Tam znaleźli go Astrid, Sam, Quinn i Edilio.

Mały Pete, uczepiony swojej siostry, podążał za głównymi bohaterami, odgrywając niemałą rolę w rozwoju wydarzeń. Uratował swoją siostrę przed Drakiem, sprawił, że zniknęły betonowe bloki na rękach "popaprańców" z Coates. W "Fazie Trzeciej: Kłamstwa ", nawiązał kontakt z Gaiaphage. Pod koniec tej części zapada w śpiaczkę.

Całą następną część śpi w morderczej gorączce. Gdy poczuł sie smutny, stworzył iluzję swojej matki. Gdy był spragniony, wyczarował chmurę, z której lunął deszcz. Przez to dzieciaki poznały w części jak potężną ma moc. W tej sytuacji Orc zabrał Astrid i jego do Coates, żeby byli bezpieczni.

Pod koniec "Fazy Czwartej: Plaga" po unieszkodliwieniu robali znika. Prawdopodobnie umiera.

W "Fazie Piątej: Ciemność" okazuje sie że Pete nadal istnieje. Może dotykać żywych ludzi jednak przeważnie robi im krzywdę. Zabił w ten sposób Jonesie'a, zbieracza karczochów, i okaleczył Taylor, zamieniając ją w coś pomiędzy rośliną a gadem.

W"Fazie Szóstej: Światło" Pete uzdrawia ją. Nieco przed tym aktem Gaia zadaje mu ból. Pete jest zły. Postanawia przeciwstawić się Gai i nie zniknąć. By to zrobić musi wstąpić w czyjeś ciało. Dostaje trzy propozycje: do Astrid, od Diany i od Caine'a.

"Weź mnie, Petey"

"Weź mnie, Mały Pete"

"Weź mnie, ty mały świrze"

Wybiera Caine'a (ostatnia propozycja) i zabija Gaię. Caine i Pete również giną podczas walki.

MocEdytuj

Mały Pete ma najpotężniejszą moc w całym ETAP-ie. To on utworzył barierę oraz sprawił, że dorośli zniknęli. Dodatkowo jego moc obejmuje teleportację, lewitację, powodowanie mutacji genetycznych oraz zdolność urzeczywistniania swoich marzeń sennych na czas snu oraz telepatię (porozumiewanie się z innymi za pomocą myśli). Jego moc spekuluje się na 7-10 kresek w skali mierzenia mocy Diany. Jest on czymś w rodzaju antidotum na Gaię. On jeden jej dorównuje.