FANDOM

Mapa Perdido Beach

Uproszczona mapa Perdido Beach.

Perdido Beach - niewielkie, nadmorskie miasteczko w stanie Kalifornia w Stanach Zjednoczonych. Miejsce akcji serii "Gone". Nazywane, przez złośliwych, Aleją Odpadów Promieniotwórczych, po wypadku w pobliskiej elektrowni. Co prawda rządzący utrzymywali, że wszystkie radioaktywne substancje zostały usunięte, ale miasto nie rozrosło się za bardzo, w porównaniu do pobliskich Santa Barbara czy Sierra Vista.

Perdido Beach leży na cyplu na południowy zachód od przybrzeżnej autostrady. Od północnej strony drogi wrastają wzgórza o barwie suchego brązu, prztykanego zielenią. Ciąg ich grzbietów dochodzi do morza na północny zachód i południowy wschód od miasta, ograniczając dostęp do tego wybrzuszenia lądu.

Mieszka tu zaledwie ok. 300 mieszkańców. Najbliższy supermarket znajduje się w San Luis, a najbliższe duże centrum handlowe trzydzieści kilometrów dalej. W północnej części miasteczka góry dochodzą tak blisko do morza, że nie ma miejsca na budynki, z wyjątkiem wąskiego pasa, gdzie wznosi się elektrownia atomowa. Dalej rozciąga się park narodowy, las prastarych sekwoi.

Perdido Beach pozostaje sennym miasteczkiem, składającym się z prostych, obsadzonych drzewami ulic i - głównie starszych - tynkowanych domów parterowych w stylu hiszpańskim, o dachach płaskich albo skośnych, krytych pomarańczową dachówką. Większość ludzi ma trawniki, równo przystrzyżone i zielone. Maleńkie centrum wokół rynku obsadzono palmami. Obok znajdują się prostokątne miejsca parkingowe.

Perdido Beach ma hotel wypoczynkowy na południu, Coates Academy na wzgórzach i elektrownię, ale poza tym mieści się tu ledwie parę firm: sklep z narzędziami Ace, McDonald's, kawiarnia o nazwie Bean There, bar kanapkowy Subway, kilka sklepów spożywczych i jeden warzywny, a także stacja benzynowa Chevron przy autostradzie.

Rynek w Perdido Beach stanowił niewielką, otwartą przestrzeń, rodzaj parku ze spłachetkami trawy i fontanną na środku, która niemal nigdy nie działa. Na placu są ławki i brukowane chodniki, a także kosze na śmieci. U szczytu placu stoją obok siebie skromny ratusz i kościół. Rynek okalają sklepy, niektóre zamknięte od lat, kwiaciarnia i obskurna agencja ubezpieczeniowa. Nad częścią sklepów znajdują się mieszkania.

MiejscaEdytuj

W Perdido Beach wyróżnia się kilka ważniejszych miejsc:

  • McDonald's - bar szybkiej obsługi, po nastaniu ETAP-u prowadzony przez Alberta. W "Fazie Drugiej: Głód" przekształcony na tzw. McKlub, czyli dyskotekę.
  • Kościół - najczęstsze miejsce narad i spotkań. Częściowo zburzony podczas bitwy w Święto Dziękczynienia.
  • Przedszkole Barbara's - niewielki budynek, w którym spędzają czas wszystkie dzieci ETAP-u, aż do ukończenia 5. roku życia. Wtedy przeprowadzają się do starszych osób. Opiekę nad tym miejscem sprawuje Mary z młodszym bratem Johnem.
  • Ratusz - przebywał tu burmistrz Perdido Beach. W ETAP-ie w miejscu tym pracował Caine, a później Sam.
  • Remiza strażacka - dwupiętrowy budynek zbudowany z pustaków. Znajduje się tam wóz strażacki i ambulans oraz pomieszczenia mieszkalne. Przez jakiś czas przebywali tutaj Sam, Edilio i Quinn, a później Ellen.
  • Szkoła - spory budynek z salą gimnastyczną i siłownią. Uczyło się tam większość mieszkańców ETAP-u.
  • Sklep Ralph's - najbliższy duży supermarket w mieście. Z czasem zamieniony na główny skład żywności ETAP-u.
  • Hotel Clifftop - duży, przestronny hotel, położony tuż nad brzegiem morza. Jest dobrze wyposażony, a co z tego wynika - drogi. Z nastaniem ETAP-u został przedzielony w pół barierą. Mieszka tam Lana Arwen Lazar, później wprowadzają się do niej Sanjit z rodzeństwem.

MieszkańcyEdytuj

Perdido Beach zamieszkuje ok. 330 dzieci, w tym: