FANDOM

,,Wiesz, ta od dawna martwa Brittney. Bardzo martwa. Ta, która została pochowana, a teraz nagle siedzi w moim domu i nawija. Właśnie na Brittney. [...]Zdaje się, że właśnie odkryliśmy granice możliwości twojego wielkiego, genialnego umysłu. Rzecz w tym, że ktoś, kto był całkowicie martwy, nagle już taki martwy nie jest." Howard Bassem do Astrid Ellison, Faza Trzecia: Kłamstwa

Howard Bassem - jedna z postaci drugoplanowych. Ciemnoskóry, najlepszy przyjaciel Orca. Uczeń ósmej klasy mieszkający w Perdido Beach. Potrafi być irytujący i złośliwy, ale jest też obdarzony dużym, nieco ironicznym poczuciem humoru, sprytem oraz pomysłowością - to on wymyślił nazwy:

Wchodzi w skład rady miasta.

HistoriaEdytuj

Howard zawsze trzymał się blisko Orca, dla którego był kimś w rodzaju agenta - załatwiał sprawy wymagające inteligencji i gadanego, kumplowi zostawiając bicie oraz używanie siły. Bassem był mały, słaby i nielubiany, dlatego przyjaźń z Orkiem bardzo mu odpowiadała - "lubił mieć władzę, lubił budzić lęk u innych" ¹. W ETAP-ie wymyślił mu status Kapitana. Gdy Caine przejął Perdido Beach, chłopak dołączył do jego szeryfów. Później, kiedy Orc miał wyrzuty sumienia z powodu śmierci Bette, Howard wspierał go i pocieszał. W "Fazie Drugiej: Głód", schodzi na dalszy plan, głównie załatwiając Orcowi piwo. W "Fazie Trzeciej: Kłamstwa" wchodzi w skład rady, mimo podejrzeń Sama, że to właśnie Howard jest odpowiedzialny za handel alkoholem i narkotykami. To w jego domu pojawiła się Brittney, gdy wyszła z grobu. Obiecał też nie mówić radzie o tym zdarzeniu, decyduje się na to dopiero, gdy sama Astrid orientuje się, że coś jest nie tak. Gdy Sam kłóci się o to z Astrid i wychodzi z pomieszczenia, Howard bierze jego stronę, mówiąc, że wie, kto 'ratuje im tyłki'. Po koniec tomu zamieszkał z Orkiem, pilnując uwięzionego w piwnicy Drake'a i Brittney. 

W "Fazie Piątej" Ciemność" razem z Orkiem dołącza do Sama, który z częścią mieszkańców Perdido Beach przenosi się nad jezioro. Nadal zajmuje się produkcją alkoholu, twierdząc, że ma jedną z najcieższych prac. Podczas jednej z samotnych wypraw do Coates Academy, w której ukrywa swój destylator, zostaje napadnięty przez Drake'a Merwina i kojoty. Ginie z rąk Biczorękiego, abyt ten mógł nakarmić jego ciałem głodne kojoty. 

PrzypisyEdytuj

¹ - Howard, "Faza Pierwsza: Niepokój"; str. 397.