FANDOM

Gaiaphage - zwany też Ciemnością. Bohater pierwszoplanowy. Potwór żyjący w jaskini, koło sztolni. Jest najprawdopodobniej zlepkiem zmutowanych bakterii pochodzących z kosmosu i ludzkiego DNA - w elektrowni bowiem znajdował się ojciec Sama i Caine`a. Potrafi władać umysłami, ale nie jest specjalnie inteligentną i rozwiniętą istotą. Jego nazwa pochodzi prawdopodobnie od greckich słów γαία (gaia - Ziemia) i φαγε (phage - jeść) i oznacza "Pożerającego Ziemię". W "Fazie Piątej: Ciemność" zostają ujawnione kolejne fakty na temat Gaiaphage. Brittney  dowiaduje się, że stwór został wysłany przez coś wiekszego by zniszczyć coś, najprawdopodobniej całą ludzkość.

HistoriaEdytuj

Nie jest pewne, w jaki sposób powstał Gaiaphage. Najprawdopodobniej jest zlepkiem bakterii, które znajdowały się na meteorycie, jaki uderzył w elektrownię, Gaiaphage i meteor wciągneły za sobą jednego pracownika elektrowni, który dostarczył jej ludzkiego DNA, I dzięki temu Ciemność mogła się rozwijać. Stwór żywił się Uranem, ewoluując i nabierając kształtu, oraz zatruwając glebę Perdido Beach, przez co dzieci rozwijające się na etapie łonowym dostawały wraz z jedzeniem i wodą dawkę promieniowania, przez co zaczęły mutować. Jednak mimo to, potwór nie był zdolny do utworzenia sobie ciała, a zapas promieniotwórczego pierwiastka nieubłaganie się kończył. Wtedy Ciemność zaczęła wkradać się do umysłów kojotów, nadając im kilka cech ludzkich. Zawładnęła też Jimem Pustelnikiem i prawdopodobnie jakimś pracownikiem PBNP, chcąc spowodować wypadek i zdobyć, potrzebny do dalszego rozwoju, Uran. Na przeszkodzie stanął jej, posiadający ogromną moc, Mały Pete. Ciemność wykorzystała kojoty i zawładnęła umysłem Lany, która miała nauczać zwierzęta o ludziach. Nieco później Gaiaphage wykorzystał moc dziewczyny, aby zmienić kikut po ręce Drake'a w rękę-bicz. W zamian chłopiec miał nauczyć kojoty zabijać ludzi.

W "Fazie Drugiej: Głód", Ciemność opętał Caine'a, który miał zdobyć dla niego promieniotwórczy Uran z elektrowni. Co prawda udało mu się dostarczyć ładunek do sztolni, ale następnie Duck bohatersko próbował zabić potwora, czym zniweczył pracę Ciemności. Później okazało się, że tylko go osłabił.

W Fazie Trzeciej: Kłamstwa Gaiaphage stworzył przy pomocy Małego Pete'a postać Nerezzy. Nerezza spotkała Orsay i sprawiła, że Prorokini miała wizje dotyczące wyjścia z ETAPu. Obrazy te były fałszywe. Pod koniec Fazy Trzeciej Nerezza została prawie uduszona przez Astrid, a później zabita podczas walk.

W Fazie Piątej: Ciemność Gaiaphage zmienia kolor kopuły na czarny. Gdy Diana rodzi swoje dziecko, potwór "wchodzi" w nią i przyjmuje imię Gaia. Wtedy również, za pośrednictwem Brittney, Gaiaphage ujawnia swój celi i historię.

MocEdytuj

Gaiaphage sam w sobie jest efektem mutacji. Potrafi władać umysłami i wywoływać reakcje organiczne (np. w przypadku macki Drake'a). Inne jego zdolności nie są znane, jednak nie wiadomo nawet, czy są one mocami, czy zwykłym efektem mutacji bakterii. W jakiś sposób panuje także nad barierą, gdyż w Fazie Piątej zmienia jej kolor na czarny. Możliwe jest, że poddaje się on działaniu bariery, zamiast ją kontrolować, mimo, że Petey użył mocy Ciemności do stworzenia "jego piłki".