FANDOM

Gone

Amerykańska okładka pierwszego tomu "Gone".

Gone. Zniknęli - Faza Pierwsza- Niepokój

Polska wersja okładki.

"Gone. Zniknęli - Faza Pierwsza: Niepokój" (ang. "Gone") - pierwszy tom serii "Gone". Światowa premiera miała miejsce 24 czerwca 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. Data polskiej premiery to 23 września 2009 r. Na okładce pojawia się Astrid i Sam, a z tyłu Caine i Diana.

FabułaEdytuj

Akcja toczy się w nadmorskim miasteczku Perdido Beach w stanie Kalifornia, gdzie niespodziewanie każdy, kto skończył piętnaście lat, znika. Ponadto miasto i okolice zostają otoczone nieprzenikalną barierą o średnicy około 30 kilometrów. Główny bohater - Samuel Temple, razem z najlepszym przyjacielem Quinnem oraz genialną i piękną dziewczyną Astrid, próbują odkryć co się stało i znaleźć przyczynę zaistniałej sytuacji.

Kiedy Sam heroicznie próbuje uratować dziewczynkę z płonącego budynku, dzieci zaczynają widzieć w nim wzór i przywódcę. Jednak ten woli uciec od odpowiedzialności i razem z przyjaciółmi oraz hondurańczykiem Ediliem ruszają do elektrowni, gdzie odnajdują autystycznego brata Astrid - Małego Pete'a. Tymczasem miastem zaczynają rządzić łobuzy, mianowicie Orc ze swoją bandą. W dodatku, gdy grupa wraca do miasta, przyjeżdża tam również garstka uczniów z Coates Academy - prywatnej szkoły dla bogatej oraz trudnej młodzieży. Ich przywódca - Caine Soren  zyskuje sobie zaufanie mieszkańców Perdido Beach, obiecując lepsze i bezpieczniejsze życie. Jednak z czasem mieszkańcy ETAP-u (Ekstremalnego Terytorium Alei Promieniotwórczej, jak zaczynają nazywać obszar dzieciaki) przekonują się, że Caine sprawuje władzę tylko pozornie sprawiedliwie, zastraszając mieszkańców za pomocą swoich ludzi pod przewodnictwem Drake'a Merwina. W dodatku zaczynają ujawniać się mutacje, pod wpływem których niektórzy otrzymują nadprzyrodzone moce. Sam musi zmierzyć się ze wszystkimi trudnościami, obalić Caine'a i opanować swoją nową moc - wytwarzania światła o niezwykle wysokiej temperaturze - zanim skończy piętnaście lat i zniknie.