FANDOM

,,Przykro mi, Sam. Zła dziewczyna wybiera złego chłopaka. Tak to już jest na świecie. Zwłaszcza gdy dotyczy to tego świata."

Diana Ladris do Sama, Faza Pierwsza: Niepokój

Diana Ladris - jedna z bohaterek pierwszoplanowych. Czternastoletnia uczennica Coates Academy, "wspólniczka" Caine'a. Jest bardzo ładna. Ma długie, ciemne włosy i oczy o barwie nocy. Lubi drwić z ludzi, wyśmiewać ich oraz wykorzystywać do swoich celów.

HistoriaEdytuj

Przed ETAP-emEdytuj

Kiedy Diana miała dziesięć lat, odkryła, iż jej ojciec ma kochankę. Ponieważ była na niego zła, że nie chciał jej kupić konia, powiedziała o tym mamie. Matka wpadła w szał i żądała rozwodu. Jednak następnego dnia poślizgnęła się na stromych schodach, przez co została sparaliżowana od szyi w dół. Diana powiedziała policji, iż to sprawka taty, i że widziała, jak ją popchnął. Aresztowali go, o sprawie zrobiło się głośno, a jego biznes podupadł. Gdy policjanci zorientowali się, że mała kłamie, ojciec wysłał ją do Coates.

Diana Ladris

Diana Ladris na okładce "Fazy Drugiej: Głód".

W akademii poznała Caine'a Sorena. Ten zakochał się i właśnie jej jako pierwszej zaprezentował swoje telekinetyczne zdolności. Dziewczyna zachęciła go do pracy nad mocą. Za każdym razem, gdy osiągnął wyższy poziom kontroli, pokazywał to Dianie. Szybko nauczyła się nim manipulować, co było dość proste, zważywszy, że każdą, nawet najmniejszą odrobinę czułości i aprobaty, przyjmował jako wielką pochwałę. Zaczęła prosić go o używanie mocy dla jej celów. A to przewrócił nielubianego ucznia, a to dokuczył nauczycielowi. A gdy doniosła, iż nauczyciel fizyki próbował ją obmacywać, posłał go w dół schodów do szpitala. Sprawiało jej to wielką przyjemność - robił, co prosiła, nie żądając nic w zamian.

Faza Pierwsza: NiepokójEdytuj

Gdy zaczął się ETAP, Diana wpadła na pomysł, by zbierać akty urodzenia dzieciaków. Była przeciwna

Diana-0

Diana w zwiastunie książki

pomysłowi zabetonowania rąk mutantom, którzy odmówili współpracy z Caine'em, jednak chłopak nie słuchał jej i zrobił po swojemu. Pojechała też z Cainem do Perdido Beach, gdzie pomogła chłopakowi umocnić jego władzę i zdobyć zaufanie. To ona odkryła, że Sam jest jego bratem. Często nie pochwalała pomysłów "Nieustraszonego Przywódcy", a jej pozycja pozwalała otwarcie o tym mówić, bo wiedziała, że Caine mimo iż by się złościł, tak naprawdę jej nie skrzywdzi. Lubiła też dokuczać Drake'owi, wiedząc, że ten nic jej nie zrobi. Odkryła, że Sam ma cztery kreski mocy, a Jack dwie, ale zataiła tą informację przed Caine'em. Szantażowała Jacka, ale jednocześnie obiecała mu ochronę - nie powie Nieustraszonemu Przywódcy o jego mocy, jeśli ten obieca "należeć tylko do niej", czyli być lojalny tylko jej, nie Caine'owi i Drake'owi i obieca spełnić każde jej żądanie. Gdy wracają do Coates, by obserwować i nagrać wypad Andrew, to ona podsunęła teorię, że dla chłopaka paszcza potwora, która się przed nim pojawiła, wyglądała jak jego mama. Gdy Drake łapie Sama i betonuje mu ręce, a ten się uwalnia (dzięki pomocy Małego Pete'a), Sam podpala mu rękę swoją mocą i trzeba było amputować kończynę, by chłopak przeżył. Podjęła się tego Diana. Dziewczyna odradzała Caine'owi ataku na PB i namawiała do nawiązania umowy na dostawę żywności z miastowymi. Nie była zadowolona, gdy zobaczyła Drake'a z biczem zamiast kikuta ręki i armią kojotów, dlatego wysłała Jacka, by powiedział Samowi, jak przeżyć wypad (bała się, że gdy Sam zniknie - a była to osoba, którą Biczoręki nienawidził bardziej od niej - to chłopak zwróci swoją wściekłość przeciwko niej, a Caine nie zdoła go powstrzymać). Caine, bojąc się, że umrze, przed bitwą po raz pierwszy odważył się pocałować dziewczynę. Nie podobało mu się, że ta z niego kpi i ich relacje oziębiły się. Dziewczyna nie wytrzymała, że kojoty zabijają dzieci i kazała Caine'owi je odesłać (w międzyczasie obraziła go). Wtedy ją uderzył. Mimo, iż uparcie twierdziła, że nie kocha Caine'a, a tylko go wykorzystuje, to po bitwie w Święto Dziękczynienia (którą Sam wygrał) wróciła z nim do Coates.

Faza Druga: Głód Edytuj

W "Fazie Drugiej: Głód" dowiadujemy się, że przez trzy miesiące to ona zajmowała się opętanym przez Ciemność Cainem - karmiła go, przebierała. Gdy chłopak się obudził, nie okazał jej większej wdzęczności. Zaczął podejrzewać ją o pomoc Komputerowemu Jackowi w ucieczce i od tego czasu ciągle była śledzona. Została zmuszona przez Caine'a do powrotu do miasta, by sprowadzić komputerowego geniusza. Diana ogoliła się na łyso i w męskim przebraniu poszła do PB. Przechytrzyła Jacka i namówiła go do powrotu. Próbowała odwlec Caine'a od planu zdobycia elektrowni, jednak nie zdołała tego zrobić. Podczas pobytu w elektrowni trzymała się blisko Jacka. Wkrótce dowiedziała się, że Gaiaphage ma pod kontrolą Nieustraszonego Przywódcę. Była przeciwna planowi nakarmienia Ciemności uranem i twierdziła, że potwór zrobił z Sorena swoją zabawkę. Do ostatniej chwili próbowała dotrzeć do chłopaka i zasugerowała, że jej jedynej na nim naprawdę zależy. Pod koniec Drake mało jej nie zabił (ponieważ go obraziła), ale w ostatniej chwili ocalił ją Caine. Chłopak zabił Biczorękiego i pomógł sprowadzić Lanę, która uratowała jego ukochaną. Diana wróciła do Coates Academy.

Faza Trzecia: Kłamstwa Edytuj

W  "Fazie Trzeciej: Kłamstwa" nie jest już pewną siebie Dianą, ale przeraźliwie chudą i załamaną dziewczyną marzącą o śmierci. Można zauważyć jej o wiele bliższe relacje z Caine'em - chłopak nie ukrywa, że jest ona wszystkim co ma i błaga ją, by się nie poddawała. Z głodu zjadła fragment upieczonego Pandy, przez co miała później olbrzymie wyrzuty sumienia. Nie akceptowała szalonego planu dostania się na wyspę, sądziła, że jest z góry skazany na klęskę. Mimo to zgodziła się. W drodze chciała umrzeć, jednak nie poddała się. Widząc w oddali żywego Drake'a w przeciwieństwie do Caine'a nie przestraszyła się. Na łódce nie wzięła kamizelki ratunkowej; było jej już wszystko jedno czy żyje, czy nie. Dotargawszy na wyspę razem z innymi zjadła surową owcę. Pojawili się Sanjit i Virtue. Diana pierwsza zorientowała się, że chcą ich wystraszyć i przepędzić z wyspy, więc kłamią na temat tego, iż są trędowaci. Gdy chłopcy zaproponowali im jedzenie, nie wyczuła podstępu. Gdy Sanjit i bratem wiązali ich, by dać sobie czas na ucieczkę, pierwsza się ocknęła i zobaczywszy, że na wyspie są małe dzieci, nie chciała dopuścić, by Caine je zabił. Dlatego uderzyła Penny wazonem i próbowała zrobić to samo z Caine'm, lecz nie zdążyła. Mimo protestów dziewczyny, pobiegł nad klif, skąd uciekali mieszkańcy wyspy. Gdy jej ukochany 'trzymał' helikopter z dziećmi w środku (oraz Penny nad śmigłami), krzyczała, by ich nie zabijał. Wyznawszy mu miłość, rzuciła się z klifu. Caine 'puścił' helikopter i Penny, nie dbając, że dziewczyna spada z wysokości stu metrów, uratował Dianę przed śmiercią, w ostatniej chwili 'chwytając' ją i ciskając na trawę.

Faza Czwarta: Plaga Edytuj

W ,,Fazie Czwartej: Plaga" Diana mieszka razem z Cainem, Penny i Robalem na wyspie San Francisco De Sales. Opiekuje się Penny i zmusza Caine'a do podjęcia trudnych dla niego decyzji: wybrać ją czy władzę. Ostatecznie Diana zgadza się na prośbę Caine'a, by ta się z nim przespała. Po jakimś czasie Diana zaczyna wykrywać dodatkowe źródło mocy. Na końcu okazuje się, że Diana jest w ciąży. Opuszcza Perdido Beach i postanawia iść z Samem nad Jezioro i to jemu pierwszemu wyznaje, że jest w ciąży.

Faza Piąta: Ciemność Edytuj

W ,,Fazie Piątej: Ciemność" mieszka nad Jeziorem Tramonto, jako jedna z nielicznych osób posiadających

Diana

Diana w ciąży (zwiastun ,,Fazy Piątej: Ciemność")

miejsce tylko dla siebie (zazwyczaj mieszkano po kilka osób). Przez cztery miesiące czytała książki o ciąży i przygotowywała się do narodzin. Odkryła, iż dziecko ma trzy kreski mocy i powiedziała o tym Samowi. Podczas ewakuacji znajdowała się na łodzi z Orkiem, Rogerem, Justinem i Atrią, nękana przez sny o dziecku-potworze. Nie wiedziała, że Drake jej szuka i dostał się na jej łódź. Biczoręki zaatakował z zaskoczenia, porywając ją i Justina - Diana nie mogła uciec, nie narażając życia chłopczyka. Dziewczyna przeżywała piekło. Gdy niemal doszli do sztolni, pojawiła się Brianna, niosąca nadzieję na ratunek. Jednak została ona pokonana przez Penny (która również tam doszła), która pokazała Bryzie przerażające iluzje. Diana dostała się do Gaiaphage, a dziecko w jej brzuchu zaczęło rosnąć (prawdopodobnie za sprawą Ciemności). Brianna znów przybyła ją wyzwolić, ucinając rękę Penny i odcinając głowę Drake'owi. Nie mogły jednak uciec, gdyż wtedy Diana zaczęła rodzić, a Brianna była zmuszona odbierać poród. Urodziła się dziewczynka. Niestety Gaiaphage omotał Bryzą i poniekąd zmusił do oddania mu dziecka, przez co przerażona dziewczyna uciekła. Diana nazwała córkę Gaią, mimo iż wiedziała, że to tak naprawdę nie jest już jej dziecko - stanowiło własność Ciemności. Drake i Penny zostali wyleczeni i zmusili Dianę do odbycia wędrówki do miasta, by uwolnić Gaiaphage z ETAP-u. Plany pokrzyżował im Sam i Caine. Bariera staje się przeźroczysta, a Sam niemal zabija Gaię, której jednak udaje się uciec. Diana po chwili wahania dołącza do córki i ucieka wraz z nią i Drake'em.

Faza Szósta: Światło Edytuj

W ,,Fazie Szóstej: Światło" nadal towarzyszy swojej córce i Drake'owi (poniekąd wbrew swojej woli). Nadal w
Light (gone)

Diana na okładce "Fazy Szóstej: Światło"

głębi duszy pragnie myśleć, że Gaia to jej córka. Diana poznaje plany Gaiaphage, źródło jej mocy, a także jej lęki i słabe punkty. Tuż przed jej atakiem na obóz nad jeziorem Tramonto Dianie udaje się uciec i ostrzec Astrid przed zbliżającą się Gaią. Później, w obliczu ofiar i pogarszającej się sytuacji wyrusza z ocalałymi do Perdido Beach. Tam po długim czasie spotyka Caine'a. Odkrywa, że chłopak chciał uciec i sama wyrusza z nim na wyspę San Francisco de Sales. Proponuje Małego Pete'owi, by użył jej ciała, by zabić Gaię, ponieważ nie zasługuje na to, by żyć. Gdy Caine chce wrócić do miasta, by pokonać Gaię za pomocą pocisków z wyspy, płynie z nim. W przystani słyszy od ukochanego, że o również prosił Petey'owi, by użył jego ciała. Diana się z nim nie zgadza, jednak Caine twierdzi, że chce umrzeć w blasku chwały, że chce sam napisać zakończenie swojej historii. Diana wiedziała jednak, że on pragnie także odkupienia. Żegnają się wśród morza łez i Caine idzie na "spotkanie z Gaią". Diana w ostatniej chwili wyskakuje z łodzi, pragnąc go powstrzymać. Biegnie do miasta, gdzie spotyka Sama i razem z nim biegną pod barierę. Widząc Małego Pete'a w ciele Caine'a, który walczy z Gaiaphage. Dziewczyna widzi śmierć ukochanego.

Gdy kopuła znika trafia do szpitala w Santa Barbara, razem z Astrid Ellison. Dostaje pożegnalny list od Caine'a, w którym ten przeprasza ją, że ją ranił i twierdzi, że zawsze ją kochał. Gdy Diana wychodzi ze szpitala, nie ma się gdzie podziać; przyjmowali ją u siebie rodzice innych dzieci z ETAP-u, jednak nie miała własnego miejsca. Pod koniec książki zgodziła się zamieszkać z Samem i Astrid w Santa Monica.

MocEdytuj

Moc Diany pozwala na odczytanie poziomu mocy innych mutantów. To właśnie ona wymyśliła skalę mierzenia mocy, opartą na zasadzie kresek zasięgu w komórce. Kiedy tylko kogoś dotknie, może stwierdzić, jakiego poziomu moc posiada owa osoba. Sama ma dwie kreski.

Ciekawostki Edytuj

  • Diana i Caine nigdy nie byli oficjalnie parą.
  • Diana to również imię rzymskiej bogini Księżyca, płodności, natury i łowów (odpowiednik greckiej Artemidy).
  • Diana jest ulubioną postacią Michaela Granta