FANDOM

"Artful" Rodger - bohater drugoplanowy. Pojawił się w "Fazie Trzeciej: Kłamstwa". Jest troskliwym i opiekuńczym chłopakiem. Przyjaciele nadali mu pseudonim "Artful Rodger", ponieważ chłopak potrafi świetnie rysować. Przezwisko to nawiązuje również do postaci z "Olivera Twista" - "Artful Dogera". W późniejszych tomach nazywany też "Zmyślnym" - wynika to ze zmiany tłumacza książki na język polski.

HistoriaEdytuj

Trafił do domu pięcioletniego Justina przez przypadek. Mieszkanie bardzo mu się spodobało, więc postanowił w nim zostać. Kiedy jednak mały właściciel uciekł z przedszkola, wrócił do domu i zastał w nim Rodgera, ten szybko się z nim zaprzyjaźnił i zamieszkali we dwoje. Wykonał dla niego portret jego rodziny, który chłopiec zawiesił potem nad łóżkiem.

W czasie pożaru Rodger, chcąc pomóc Justinowi, spadł ze schodów. Doznał poważnych poparzeń, ale chłopczyk wyniósł go z płonącego budynku. Dzięki temu "Artful Rodger" został uleczony przez Lanę.

W "Fazie Piątej: Ciemność" mieszka nad jeziorem. Nadal opiekuje się Justinem oraz jego małą koleżanką. W ciągu czterech miesięcy bardzo zbliżył się do Edilia Escobara. Wyraźnie widać, że łączy ich silna więź i troszczą się o siebie, a sądząc po słowach Edilia tworzą oni parę.